Cât timp ar trebui alocat temelor pentru acasă?

Articol de: Teodora Tudosie

Opt ore programul obișnuit de lucru al adulților, opt ore pe zi dedicate școlii pentru copii. Așa definește Mircea Dumitru, Ministrul Educației, situația ideală în educația românească. Acesta a făcut public ordinul care stabilește că timpul acordat de către elevi temelor pentru acasă nu trebuie să depășească două ore și susține că cele cinci-șase ore petrecute la școală, la care se adaugă cele două ore de teme, sunt suficiente pentru educația tinerilor din România.

copil-teme

Potrivit unui studiu realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, care cercetează numărul de ore pe care elevii de 15 ani îl petrec în mod obișnuit făcând teme, plasează România pe locul 6, cu 7,3 ore pe săptămână. Pe când în China, ocupanta locului întâi, tinerii acordă aproape de două ori mai mult timp temelor pentru acasă, 13,8 ore pe săptămână. Finlanda se clasează pe ultimul loc, cu doar 2,8 ore alocate temelor.

În România, procentul tinerilor care promovează examenul de bacalaureat este de doar 66,7% iar rezultatele testelor PISA 2012 au arătat aproape 40% dintre elevii români au dificultăți să citească și să înțeleagă un text și pot rezolva doar exerciții de bază la matematică. Sistemul de învățământ finlandez este recunoscut ca fiind cel mai bun din lume, rata analfabetismului fiind aproape 0, promovabilitatea examenului de bacalaureat este de 93%, iar rezultatele testelor PISA 2012, aceștia au avut procentaje ale elevilor cu rezultate stituate sub nivelul de referință de 15% stabilit de UE.

Așadar, reprezintă cantitatea mare de teme un factor important în determinarea unei educați bune a unui elev? Cifrele arată că nu. Elevii finlandezi alocă temelor cu aproxiamtiv 5 ore mai puțin timp decât elevii români și, totuși, au rezultate mult mai bune din punct de vedere educațional din toate perspectivele.

Și, totuși, temele sunt foarte importante în educația elevilor. Performanța a 7,451 elevin din 148 de școli din Spania a fost monitorizată. Au fost întrebați cât timp petrec făcând teme și puteau alege între 2/3 zile pe săptămână, aproape în fiecare zi sau în fiecare zi. Elevii care au răspuns că fac teme în fiecare zi, pentru perioade lungi de timp, au avut rezultate semnificativ mai bune la examenele la care au fost supuși.

Nu contest sub nicio formă necesitatea temelor și consider că o aprofundare a materiei de care elevul este interesat și un interes crescut pentru cunoaștere și cultură sunt uneltele unei educații bune. Însă, concluzia este că numărul de ore alocat temelor pentru acasă nu reflectă în mod necesar îmbunătățirea educației unui elev.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s